1e week, spanje - Reisverslag uit Vilassar de Mar, Spanje van Matthijs Paauwe - WaarBenJij.nu 1e week, spanje - Reisverslag uit Vilassar de Mar, Spanje van Matthijs Paauwe - WaarBenJij.nu

1e week, spanje

Door: Matthijs

Blijf op de hoogte en volg Matthijs

24 April 2015 | Spanje, Vilassar de Mar

Hallo allemaal,

We zijn vorige week zaterdag veilig aangekomen bij het bedrijf, Plantes Bada. we zijn door onze ouders afgezet op brussel airport en vervolgens naar Barcelona gevlogen. dit ging allemaal prima.
Vervolgens hebben we onze stage begeleider gebeld en die zei dat we met de taxi moesten komen, het is ongeveer 25 minuten rijden van Barcelona naar het bedrijf en tevens ons huis. aangekomen bij het bedrijf, hebben we gelijk een rondleiding gekregen. naast het bedrijf staat een behoorlijk groot huis, met een zwembad. dit is van de ouders van de eigenaar van het bedrijf, en dit is onze verblijf plaats voor de komende 8 weken.
Na een uurtje kwamen de ouders thuis en werden we erg vriendelijk ontvangen. we kregen gelijk een rondleiding en onze kamer toegewezen. we hebben een grote kamer met twee 2-persoons bedden. ze slapen erg lekker. bij de kamer is ook een badkamer en een klein balkon. beneden hebben we onze eigen woonkamer met enorme tv (55 inch) 3 banken, en een eigen keuken. op de bovenverdieping hebben de ouders een eigen woonkamer en keuken. dus de beneden verdieping is helemaal voor ons. de ouders zijn niet altijd in het huis, omdat ze nog een huis hebben in blanes.
s'avonds hebben ze ons meegenomen naar de supermarkt, hier hebben we wat inkopen gedaan.
de volgende dag moesten we gelijk werken, het is namelijk erg druk i.v.m. saint jordi, een catalaanse feestdag waarop alle mannen hun vrouw een roos geven. we beginnen hier om 8 uur. we moesten erg wennen aan de pauze tijden, we mogen het gelukkig wel zelf ongeveer bepalen en we lopen gemakkelijk even terug naar het huis. we hebben pauze om 11uur, deze pauze is een half uur, en een pauze om 2uur, deze duurt 3 kwartier.
we bakken vooral eitjes en eten veel stokbrood, ook maken we veel tosti's
het personeel praat niet goed engels, behalve 4 mannen, waaronder de baas, van de ongeveer 20 werknemers, maar we komen er goed uit en we leren de taal steeds beter, onderling praten ze alleen catalaans, dit is niet te verstaan.
we zijn deze week al een paar keer naar de supermarkt geweest, we eten erg veel, ook al hebben we maar 2 pauzes, dit komt omdat we lang werken deze, sommige dage stoppen we pas om half 8, maar dit is alleen deze 2 weken, dit komt ook door moederdag. er wordt niet hard gewerkt, wat ons erg verbaast, want er wordt wel lang doorgewerkt.
donderdag zijn we voor het eerst naar Barcelona geweest met de trein. toen was het saint jordi en onze stage begeleider heeft ons een vrije middag gegeven hiervoor, op zijn eigen advies. Het was enorm druk en er waren onwijs veel kraampjes waar je rozen kon kopen.
het was erg gaaf om mee te maken.
plantes bada is een cash en carry, bloemisten bestellen hun planten, of komen ze halen. ze bestellen de planten in Aalsmeer in de veiling.
in het bedrijf doen we werk als; stikkers op hoezen plakken, de cash en carry aanvullen en vooral veel bloemstukken maken die verkocht worden in de winkel.
we hebben het hier prima naar ons zin en willen voorlopig nog niet terug.

Saludos!
Matthijs en Menno

• 25 April 2015 - 07:19

Jolanda:

Hoi Matthijs en Menno
    Heel leuk om jullie blog te lezen!
    En fijn dat jullie het zo naar je zin hebben!
    Ben benieuwd hoe het er uitziet allemaal.
    Kan je geen foto's op je blog zetten?
    groetjes Jolanda

• 11 December 2015 - 17:01

Delano:

Hoi Mathijs,

Ik heb een vraagje.
    Ik ben erg geìntresseerd in deze stage plaats en heb al verschillende mails gestuurd naar het mail adres dat op de site van dit bedrijf staat vermeld. Helaas heb ik na 2 weken nog steeds geen mail. Was dit bij jullie ook het geval of hebben jullie op een andere manier contact op genomen, zo ja welke?

Ik hoor graag van je!
    Vriendelijke groet,